گروه کوهنوردی یاران تبریز

۳- امیرباحجب حسین پوریان                    ۸-حمیدکریم پور

۴-ابراهیم علیوردیزاده                              ۹-علی سیف نژاد

۵- غلامرضا مسیب زاده                          ۱۰-علیرضا مسیب زاده

۱۱- ایوب دهقانی(مهمان برنامه)

********************************************

رشته کوه میشو در شمال دریاچه ارومیه قرارگرفته و جلگه مرند را از جلگه شبستر و دریاچه ارومیه جدا می کند. شهرستان مرند در دامنه شمالی و شهرستان شبستر در جبهه جنوبی این کوهستان قرار دارد.رشته کوه میشو دارای  قلل زیادی میباشد .ازقله های معروف آن قره بله،میشو،شانجان،علمدار،گوی زنگی، فلک داغی، کوسه بابا و اوزون بئل هستند.قله علی عمدار با ارتفاع ۳۱۵۰متروگوی زنگی باارتفاع ۳۱۰۰متر از بلندترین قله های این رشته کوه میباشد.

گروه بادودستگاه خودروی شخصی آقایان رحیم حامد وآقای غلامرضا مسیب زاده ساعت ۶صبح از تبریزبه طرف شبستر حرکت کرده و طبق برنامه تنظیمی از طرف روابط عمومی و سرپرست برنامه آقای امیر باحجب حسین پوریان جهت صرف صبحانه به باغ ایشان ودوستش آقای نیکفر که در شندآبادقرارداردحرکت کرده وساعت ۷صبح به باغ رسیدیم .بعد از خوش وبش با امیرباحجب وعلی سیف نژاد دوهمنورد دیگر که شب قبل جهت هماهنگی وتدارکات صبحانه در باغ حضورداشتندبه خوردن صبحانه مشغول شدیم.روابط عمومی گروه برای نفرات گروه پکیج خوراکی وآموزشی تدارک دیده بود که به نفرات گروه تقدیم کرد.بعد از صرف صبحانه گروه ۱۱نفره به اضافه خودرو سرپرست گروه به محل صعود که از شبستر وروستای شانجان میگذشت حرکت کردیم.ساعت ۹به محل صعودرسیدیم.ارتفاع محل صعود۱۹۳۰متر قرائت شد.از مسیر "چای دره سی"صعود خودراشروع کردیم .ازهمان ابتدای صعود بارش باران شروع شد،باران بصورت پراکنده در حال بارش بود،بعداز طی ۲.۳کیلومتر در مسیر چای دره به منطقه "بنداوستی"رسیدیم.دراینجا یک آبشار کوچک قرارداردوقسمت بالای آبشار توسط گروه زیست محیطی "یاشیل میشو "درخت کاری شده است.ارتفاع این منطقه ۱۹۶۰متراست.بعد ازطی حدود ۱کیلومتر در طول دره به دره ایی که نامش "قیزیل دره "است رسیدیم .آب گوارایی در این منطقه وجوددارد.این منطقه هم توسط یاشیل میشو درختکاری شده است.بعداز طی ۱.۵کیلومتر دیگر بارش باران بیشتر شد،به "قره داش"که غارکوچکی در آن قرارداردرسیدیم.ارتفاع این نقطه ۲۱۹۰متراست.به داخل غاررفته ومشغول خوردن چای وپکیج خوراکی شدیم،هوارفته رفته سردترشدکه مجبورشدیم برای گرم شدن از چراغ گازوالکلهای جامد استفاده نماییم.انتظارنیم ساعته ما برای قطع باران حاصلی نداشت وباران همچنان میبارید،بعدازبیرون آمدن از غاردرعین ناباوری متوجه بارش برف در ارتفاعات شدیم.به علت مه آلودبودن هوا وبارش برف به پیشنهاد سرپرست برنامه وقبول همه دوستان از ادامه صعود منصرف شده وبعدازگرفتن عکس یادگاری به پایین دره حرکت کردیم.ساعت ۱۳.۳۰به محل ماشینها رسیدیم وبا پیشنهاد سرپرست گروه جهت صرف نهار به منطقه"اتحادباشی"که منطقه خوش آب وهوایی است حرکت کردیم وبعد از صرف نهارواستراحت به تبریز حرکت کرده و ساعت ۵عصر به تبریز رسیدیم.جادارداز روابط عمومی گروه وسرپرست برنامه آقای امیر باحجب حسین پوریان که زحمات زیادی متحمل شدند،همچنین تک تک نفرات گروه تقدیر وتشکر نماییم.

کلیک کنید

مسیر صعود که توسط دستگاه GPSمدل:GARMIN-GPSmap 62sثبت شده

جهت بزرگنمایی برروی عکس مورد نظر کلیک نمایید

صرف صبحانه

گروه درحال پیش روی در "چای دره"

بنداوستی

آبشارکوچک بنداوستی

منطقه "قیزیل دره"

رحیم حامد و کلاهی از برگ ریواس(اشگون)

باران ومه در چای دره

گروه در حال استراحت درغارگوچک واقع در "قره داش"

بارش برف در ارتفاعات

علی سیف نژاد

مسیب زاده-ابراهیمی-دهقان

حسین پور- دهقان

قله زیبای شانجان از منطقه "اتحادباشی"

قله شانجان از نمای نزدیگ

طبیعت زیبای منطقه "اتحادباشی"

مطالب مرتبط:

صعودبه گوی زنگی در سال۱۳۸۶

صعودبه گوی زنگی در سال۱۳۹۱

برچسب‌ها: گزارش برنامه, قله گوی زنگی
[ جمعه 1392/02/27 ] [ ] [ علی سیف نژاد ]

.: Weblog Themes By Iran Skin :.

معرفی گروه

گروه کوهنوردی یاران تبریزدر سال 1360زیرنظرهیات کوهنوردی استان فعالیت خودرا شروع کردودرسال1367بعدازگرفتن مجوز رسمی فعالیت از فدراسیون،درراستای کوهنوردی وسنگ نوردی وغارنوردی واهداف زیست محیطی خود،باانگیزه ترویج درختکاری ودوستی با طبیعت وکاهش آلودگی هواوادغام کوهنوردی با فعالیتهای زیست محیطی ازتاریخ1368به درختکاری در منطقه شمال شرقی کوه عون ابن علی تبریز نمودواین فعالیت،همه ساله درمناسبتهای مختلف باهمت وفداکاری اعضاء گروه تداوم یافته واکنون در این منطقه حدودا350درخت ودرختچه ازهمه گونه وجودداردوروزهای تعطیل پذیرای شهروندان عزیزبوده ودوستی باطبیعت رادرقلب این عزیزان زنده نگه میدارد.
.................................................

yaranabad@gmail.com

روابط عمومی:(امیرباحجب حسین پوریان) 09143007717
پست الکترونیکی:amir_bahojb@yahoo.com

پست الکترونیکی دبیر گروه:(محمدرضا ابراهیمی)
yarantabriz.1360@gmail.com

کمیته فنی گروه(رحیم حامد گلباز)
r.a.golbaz@gmail.com
.................................................
کوهنوردی یک روش زندگی است. روشی که در آن یک سیب بین همه اعضاء گروه تقسیم می شود.روشی که در آن قوی ترین عضو گروه به پای ضعیف ترین راه می رود. راهی که رقابت ندارد که به رهروانش حقوق نمی دهند و ایشان را نیازی به سوت وکف مشوقان درقله نیست. ناجی بی منت یکدیگرند.گروه می سازنند تا دل جوانان به سنگ بند کنند تا به ننگ بند نشود .مزدشان معراج روح است و تشویقشان نوازش باد. قانونشان عشق است و قانون گذارشان معشوق. عشق به طبیعت، عشق به زندگی است و زندگی تجلی عشق است و مرگ آنجاست که عشق نیست.کوهنوردی عشق به طبیعت است و عشق به طبیعت، ورزش ما نیست، باور ماست، زندگی ماست. به راستی که کوهنوردی فقط ورزش نیست، کوهنوردی یک روش زندگی است